مقاله های خاص

مقاله های خاص
با سلام خدمت دوستان عزیز امیدوارم که از مطالبی که در این وبلاگ منتشر میکنم راضی باشید
لطفا نظراتتون رو بگید
موفق باشید دوستان
شماره تماس : 09036355264
شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۳۷ ب.ظ

عوامل موفقیت چیست ؟

همیشه  تمامی افراد به دنبال این بوده اند که درنهایت بتوانند به موفقیت دست یابند. موفقیت را می توان بزرگترین آرزوی بشر نام نهاد. در هر زمینه ای که فکرش را بکنید زمانی که بشر دست به فعالیت می زند در نهایت هدفش رسیدن به موفقیت است.اما شاید سوالی که همیشه مطرح می شود این باشد که عوامل موفقیت چه چیزهایی می توانند باشد و چگونه است که برخی همیشه در همه کارهایشان موفق هستند و برخی دیگر همیشه در حال شکست خوردن .


بحث های مختلفی تا به امروز درباره عوامل موفقیت و روش هایی که می تواند در نهایت به ان ختم شود در جوامع مختلف بررسی شده است.سوال هایی زیادی در این باره مطرح می شود که آیا موفقیت گذارندن مدارج تحصیلی عالی است آیا موفقیت همان کسب ثروت است؟ آیا موفقیت برتری فردی نسبت به فرد دیگر است ؟

همه موارد بالا که ذکر کردیم می توانند همان موفقیت باشند اما در نگاهی دیگر هم می توانند هیچ کدام موفقیت نباشند و این بر می گردد به نگاهی که افراد به زندگی دارند و برداشت های متفاوتی که از مفهوم زندگی می کنند.می توان دقیق تر بدین گونه عنوان کرد که موفقیت امری نسبی است و نمی توان هیچ گاه برای ان تعریفی واحد بر شمرد چرا که دیدگاه ای افارد در این باره متفاوت می باشد.

عوامل موفقیت می تواند بسیار متفاوت باشد .شاید داشتن محیطی آرام و بستری مناسب و شاید وجود تمکن مالی و شاید داشتن تجربه ای برای انجام کاری و... ده ها دلیل مختلف دیگر  که هر کدام به صورت جداگانه می توانند در مواردی بخشی از عوامل رسیدن به موفقیت محسوب شوند.در یک تعریف کلی می توان اینگونه عنوان کرد که فردی موفق است که بتواند در نهایت به آرزوهای خود دست یابد و از درون بتواند به صورت واقعی و با تمام وجودش احساس آرامش و رضایت خاطر کند.

اگر نگاهی به اطرافمان بیاندازیم خواهیم دید که همه افراد جامعه از صبح تا شب در حال تلاش و کوشش هستند و اگر در نهایت هدف انها را از این همه سختی و کار بپرسیم این است که می خواهند در کاری که در حال انجام ان هستند موفق شوند و یا بواسطه کاری که انجام می دهند روزی به فلان آرزوی خود دست یابند.پس می توان یکی از مهمترین عوامل موفقیت را تلاش کردن در مسیر رسیدن به هدفی که تایین کرده ایم بر شماریم.قطعا بدون تلاش و کوشش و نداشتن برنامه نمی توان توقع داشت که در نهایت به موفقیت برسیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۷
الهام کشاورز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی