مقاله های خاص

مقاله های خاص
با سلام خدمت دوستان عزیز امیدوارم که از مطالبی که در این وبلاگ منتشر میکنم راضی باشید
لطفا نظراتتون رو بگید
موفق باشید دوستان
شماره تماس : 09036355264
سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵ ق.ظ

بلیچینگ و یا سفید کردن دندان ها

در این متن از دندانپزشکی زیبایی به شرح برخی از روش های  زیبایی طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی  می پردازیم:

بلند نمودن لثه یکی از روش های دندانپزشکی زیبایی به حساب می آید که  با انجام این  راه منجر به  شکل دادن و همچنین بلند شدن لثه می گردد.و بدین صورت می باشد که  با شکل دادن به  لایه های  دندان ها به شکلی زیبا و متقارن  نمایش داده می شوند.عواملی  متعددی از جمله: مصرف دارو های خاص،انجام ارتودنسی زیبایی و همینطور التهاب لثوی  سبب بزرگی غیر طبیعی در لثه های افراد  می گردد.

روش استرداد گاز گرفتن برای آن دسته از افرادی کابرد دارد که  دندان های  آنها به ساییدگی منجر شده که این ساییدگی ممکن است  علت آن  رفلاکس های اسیدی باشد.با به  کار بردن این روش بر روی دندان های خود توسط دندانپزشکی زیبایی  به دندان هایشان حجم و بعد دوباره داده  و لبخند زیبایی را به فرد هدیه داد. در برخی از موارد مشاهده می شود که با به کار بردن این روش  چروک هایی که در اطراف  گوشه لب دیده می شود برطرف گردد.و ناراحتی فرد برای ایجاد این چروک ایجاد شده از بین برود و احساس جوانی به او دست بدهد.

ترمیم دندان های شکسته  یک کار رایج به حساب می آید  که امکان این کار در زمان های نه چندان دور امکان پذیر نبود، و با وجود اینکه امکان ست نمودن رنگ دندان خود با  قسمتی که ترمیم شده   امکان پذیر نبود در حال حاضر با پیشرفت در علم دندانپزشکی با ترمیم دندان های شکسته دیگر نمی توان آن را جدا از دندان دید و تشخیص داد که دندانی  ترمیم شده است. و قبلاً دندانپزشکان جهت ترمیم دندان ها ی شکسته  مواد سرامیکی  را مورد استفاده قرار می دادند که هزینه بالایی را نیز در بر داشت.و این کار به نحوی انجام می شد که که این مواد را روی دندان ها  می چسباندند.و یا اینکه با نوعی چسب روی دندان ها را پوشش می دانند که جهت انجام این کار تنها کافی بود  مقداری از این چسب را روی دندانی که شکسته شده بمالند.و پر کردن دندان ها  با مواد چسبدار به زیبایی  دندان کمک کرده و سبب طبیعی جلوه دادن  دندان ها می گردد. در مورد عمر دندان های ترمیم شده لازم به ذکر است که به   عوامل مختلفی   بسته است که  از جمله این عوامل می توان از باکتری های موجود در دهان ، ترکیب بزاق و همچنین تغذیه و بهداشت دهان و دندان  و... نام برد.

مواد به کار رفته  جهت ترمیم دندان ها در دندانپزشکی زیبایی :در زمان های گذشته  جهت پر نمودن دندان ها  موادی را مورد استفاده قرار می دادند که ساخته شده از فلزهایی گوناگون از جمله: آمالگام ، طلا و در برخی از موارد  پرسلن  بود.ولی در حال حاضر برای پر کردن دندان ها تنها پرسلن  که عاری از جیوه بوده مورد استفاده قرار می گیرد.که با انجام این روش  ظاهر دندان ها طبیعی نمایش داده می شوند.که طریقه قرار گیری آن بر روی دندان ها بدین صورت است که   توسط مواد چسبنده  رزین  به دندان ها چسبانده می شود.
پس از پر نمودن قسمت هایی  از دندان ها که آسیب دیده اند  ممکن است مجدداً  عیب هایی وجود داشته باشد،به همین دلیل سطح بالایی دندان  باید کاملاً پوشش داده شود.

 در حال حاضر دندانپزشکان در زمینه  دندانپزشکی زیبایی  مواد  مختلفی را برای ترمیم دندان ها پیشنهاد می دهند که این مواد به رنگ طبیعی دندان خیلی نزدیک بوده  که نظر افراد خواستار همین عامل هستند .
چگونگی اخذ تخصص دندانپزشکی زیبایی:بعد از اخذ  مدرک دندانپزشکی  عمومی  بعد از قبول شدن فرد در آزمون  دستیاری  طی مدت زمان 3 سال به طور فشرده  قادر خواهد بود که در زمینه ترمیمی و زیبایی تخصص دریافت کند.

وسیع ترین انجمن  دندانی در دنیا  که آکادمی دندانپزشکی زیبایی امریکا نام دارد،عضو های تشکیل دهنده این سازمان  از متخصصین،دندانپزشکان عمومی ،بهداشت کار دهان و دندان و تکنسین آزمایشگاه  و دانشجو تشکیل شده است  که تمرکز این افراد به بالا رفتن توانایی و علم آنها  در زمینه  دندانپزشکی زیبایی  می باشد. که با وجود  اینکه آغاز کار آنها  از سالذ1984 آغاز گردیده اما تا به امروزه توانسته  تعداد زیادی را در امریکا و دیگر کشور ها به خود جذب کند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۹
الهام کشاورز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی