مقاله های خاص

مقاله های خاص
با سلام خدمت دوستان عزیز امیدوارم که از مطالبی که در این وبلاگ منتشر میکنم راضی باشید
لطفا نظراتتون رو بگید
موفق باشید دوستان
شماره تماس : 09036355264
چهارشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳ ق.ظ

هیپنوتیزم درمانی به چه شکل می باشد؟

آموزش خود هیپنوتیزم نیاز به تمرین و کسب مهارت دارد و فرایند هیپنوتیزم نیاز به تمرکز و سکوت کامل محیط دارد.هیپنوتیزم در درمان بسیاری از بیماری های روانی ماربرد دارد و بوسیله آن شخص می توان بواسطهه تلقین و انرژی مثبت بسیاری از حس های بد را از خود دور کند.همین عمل مفید چنانچه بدون داشتن مهارت و دانش اولیه صورت گیرد می تواند اثرات زیان باری را برای فرد بهمراه داشته باشد.
بسیاری از مشکلات روحی انشان بدلیل وابستگی به جسم و جهان مادی میباشد و برای درمان این گونه بیمار هی میبایست انسان از جسم و متعلقات آن رها گردد.از طریق کنترل ذهن و ریلکسیشن می توان این گونه بیماری ها را درمان کرد که در ادامه برای آموزش خود هیپنوتیزم راهکار هایی را معرفی می کنیم تا بتوانید تا حدودی به این مهم دست یابید.
مرحله اول در هر نوع هیپنوتیزم شروع خهواب مصنوعی می باشد و برای این کمار نیاز است تا مکنای ساکت و دنج پیدا کنید و در آن اقدام به شروع خود هیپنوتیزم کنید.چشمهای خود را ببندید بطور معکوس و با هر دم و بازدم از 10 تا 1 بشمارید و تصور کنید لحظه به لحظه و با هر شماره بدن شما سنگین و سنگینتر می شود.سپس پاهای خود را رها سازید و این کار را ابتدا برای پای راست و سپس برای پای چپ خود انجام دهید.حال نوبت به رها سازی بدن خود میرسد.نفس نیمه عمیق و آرامی بکشید و همه بدنتان را رها کنید و عضلات شکم ، سینه ، سرسینه ها و پهلوها را نیز متعاقبا رها کنید و در همین حین تصور نمایید تمام قسمتهای بدن شما بی حس و شل شده است پس نیاز است این قسمتها را ، راحت و آسوده و باور کنید.
پس از اسن نوبت به دستها می رسد.در این مرحله از آموزش خود هیپنوتیزم شما باید دست راست و دست چپ خود را بترتیب رها کنید و حس کنسد آنها شل شده اند و این کار را از نوک انگشتان خود شروع کنید.حال نوبت به کتف و بازوهای شما میرسد.سعی کنید ماهیچه های این قسمت ها را بدون هیچ گونه انقباضی رها سازید.
در ادامه ی آموزش خود هیپنوتیزم سعی کنید سر خود را نیز رها کرده و سپس پلک ها را بهم بچسبانید.حال نوبت تزریق انرژی مثبت به خودتان است.هوای محیط را شفاف تصور کنید و آن را به درون ریه هایتان و تمامی سلول ها و اجزای بدنتان وارد کنید.حال در هر بازدم خود سعی کنید تا همه ی بیماری ها و انرژی های منفی را به عنوان دود های سیاه از خود دور کنید و تصور کنید با خروج هر دود سیاه شما بیشتر پاکسازی شده اید.مدتی در این حالت ریلکس بمانید و به ترتیب مراحل اولیه را بصورت معکوس تکرار کنید.

 آموزش هیپنوتیزم

برخلاف تصور بسیار از افراد که فکر می کنند آموزش هیپنوتیزم یک پدیده غیر عادی و ماورائ طبیعی است باید خاطر نشان کرد که هیپنوتیزم یک امر خیلی عادی است و آموزش هیپنوتیزم نیاز به کمی تمرین و البته تمرکزز دارد.مانند بیداری معمولی هیپنوتیزم نیز یک حالت یا state از رفتارات مغز است و افرادی که در حالت بیداری هستند توانایی شنیدن و دیدن و سایر واکنش های مغز و 5 حس اصلی را دارند.خواب رفتن بصورت طبیعی نیز از دیگر حالت ها و رفتار های مغز به شمار می رود و در حین خوای نیز مغز انسان توانایی کنترل انواع اندام ها نظیر تنفس و گردش خون و ... را دارد و در این حالت مغز در حالتی مشابه stand by به سر می برد.کسی که خواب است واکنشی نسبت به صداهای اطراف و صحبت های افراد ندارد و اگر هر واکنشی بخواهد منجر به نشان دادن عکس العمل در فرد شود می بایست دارای سطحی بالاتر باشد.مثلا برخی افراد با صدای بلند از خواب بیدار می شوند و یا تکان دادن فرد یا پاشیدن آب به صورت او باعث می شود تا فرد از خواب بیدار شود.
هنگامی که شما در خواب به سر میبرید مغز شما در حال آنالیز اتفاقات افتاده در روز می باشد و در این state مغز در حالت رویای بسر می برد.هنگام انجام این آنالیز ها فرد در حالت خواب است و نمی تواند واکنش خاصی را صورت دهد.آموزش هیپنوتیزم به شما کمک می کند تا بتوانید این ابعاد مختلف را درک کرده و در هر کدام کار خاصی را انجام دهید.

 

چگونه هیپنوتیزم کنیم

در این قسمت قصد داریم به شما آموزش مختصری دهیم تا بدانید چگونه هیپنوتیزم کنیم ابتدای امر باید بدانید که برای هیپنوتیزم باید به محیطی آرام و ساکت دسترسی داشته باشیم.بهتر است محیط مورد نظر نیمهه تاریک باشد تا زمینه ای فراهم شود تا ذهن شما تمرکز بیشتری یابد.از دیگر شرایطی که میبایست فراهم باشد این است که معده فردی که می خواهد هیپنوتیزم شود پر نباشد تا شرایط به هر شکلی فراهم گردد.همه ی روش های هیپنوتیزم در نهایت اصول یکسانی باهم دارند و اگر چه ممکن است برخیآنها در تعداد مراحل باهم متفاوت باشند اما با دقت به هر کدام می توانید در یابید که ممکن است برخی مراحل روشهای مختلف در هم ادقام شده باشند.


برای اینکه بدانید چگونه هیپنوتیزم کنیم مهم ترین مراحلی که می توان آنها را در این امر دخیل دانست را در ادامه نام برده ایم.مجددا خاطر نشان می کنیم که ممکن است برخی روش ها با این روش تفاوت هایی داشته باشند ولی در کل همه ی آنها به یک شکل عمل می کنند.
مرحله ی اول ریلکس کردن و راحت کردن تمام ماهیچه های بدن می باشد.در مرحله دوم شما میباست به خودتان تلقین کنید که تمام بدن شما شل شده است.سپس باید حرکات غیر ارادی دست را بواسطه تلقین ایجاد کنید.
در مرحله چهارم هر آنچه که نیاز دارید از طریق هیپنوتیزم به شما القا گردد را به شخص تلقین می کنیم و مرحله ی پنجم مرحله ای است که در آن فرد به حالت عادی باز می گردد.
در حین انجام هیپنوتیزم چنانچه سکوت بر محیط ساکن باشد و شما حرکتی نکنید اثر هیپنوتیزم را در بدن شما بیشتر خواهد کرد.اگر شما افکار بهم ریخته ای دارید و این پراکندگی افکار اجازه تمرکز به شما نمی دهند باید بدانید که خود هیپنوتیزم برای شما کمی مشکل می باشد و نیاز است تا این تفکرات را کمی تسکین دهید.

 هیپنوتیزم درمانی

امروزه هیپنوتیزم درمانی مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است و در گذشته ها می وشد گفت بسیاری از افراد این نوع درمان را خرافات میپنداشتند و به آن باور چندانی نداشتند.قدیمی ها تصور می کردند این متد تنهاا روی افراد سشاده لوح جواب میدهد چرا که ممکن است در اثر هیپنوتیزم تلقین هایی به آنها وارد شود و آنها نتوانند پاسخ صحیح بدهند و در نتیجه هیپنوتیزم روی انها تاثیر مثبتی داشته باشد.برای انجام هیپنوتیزم کسی که مجری آن است می بایست تبهر و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد.می توان گفت تقریبا تمام افراد هیپنوتیزم پذیر هستند و عمل هیپنوتیزم روی آنها جواب مثبت می هد.افرادی که از هوشمندی بالاتری نسبت به سایرین برخوردارند از نتایج مثبت و بهتری در اثر هیپنوتیزم بهره می برند.

برای انجام هیپنوتیزم نیاز است تا خود فرد پذیرای آن باشد و افرادی که دارای شک و شبهه در این مورد هستند ممکن است نتوانند به درستی همکاری کنند و نتایج مثبت روی انها به سختی ظاهر شود.این بدین معنی نسیت که نمیشود آنها را هیپنوتیزم کرد بلکه بدین معنی است که برای حصول نتایج مورد نیاز در هیپنوتیزم درمانی نیاز به تلاش و کوشش بیشتری می باشد.


اساتید هیپنوتیزم بر این باورند که علت بروز بیشتر بیماریهای جسمی و روانی نوعی آشفتگی در ذهن انسان است.این امر زمانی تحقق یافت که بیمارانی که تحت درمان قرار گرفته بودند و زمانی که پس از هیپنوتیزم درمانی آشفتگی های ذهنی آنان کاهش پیدا می کرد،سایر بیماری ها نیز از آنان دور می شد و درمان بسیاری از بیماری ها از این طریق امکان پذیر بود.

اگر بخواهیم دید کلی به شما دهیم تا بدانید هیپنوتیزم درمانی چگونه عمل می کند باید در پاسخ گفت که با هیپنوتیزم مغر در حالتی بین حالت خواب و بیداری یا حالت ذهنی غیر معمول است با تزریق موجی از اعتماد به نفس و تلقین برخی موارد به فرد باعث می شود ذهن او در مقابل بسیاری از افکار نادرست و آشفته تسکین پیدا کند.تا جایی که فردی که تحتن هیپنوتیزم قرار می گیرد به این باور می رسد که تمام چیزهاییث که به او گفته شده اند صحت دارند واتفاق می افتند و حتما نیز همانطور خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۳
الهام کشاورز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی